E-handelstrender 50: Zlatans e-handelsflopp, Sist butiken i Motala & EU:s klåfingriga geoblock-policy

Köper du en hoodie av Zlatan för 800 kronor så kostar det Zlatan och delägarna till sportmodemärket A-Z 4000 kronor. Hur blev det så? Varför lyckas inte A-Z bygga ett varumärke på nätet? Kan det ha med Zlatan att göra?

Köpcenterns tillväxt planar ut på grund av e-handeln. Det är hög tid för detaljhandelskedjorna att ta e-handeln på allvar. För kundernas skull och kedjornas överlevnad måste kanalerna integreras. Och blir det några butiker kvar i Motala?

EU har trots goda intentioner att skapa en gemensam digital marknad åter skapat en papperstiger som förbjuder geoblockering. Panelen är inte imponerad.

I E-handelstrender #50 samtalar programledaren Urban Lindstedt med Carin Blom, detaljhandelsexpert på Postnord och Patrik Müller, e-handelsexpert på betalföretaget Dibs.

Så lyssnar du:

Det går också att lyssna via Itunes/Podcaster, Acast, Pocket Casts, Soundcloud eller alla andra fantastiska podd-appar.