Karl Andersson, vd Matsmart

eHandelstrender 78: Matsmart räddar världen låda för låda

Fyra år efter starten säljer Matsmart mat, godis och snacks med korta datum, överproduktion och säsongsvaror utanför säsongen för 300 miljoner kronor i Sverige, Norge och Finland. Utmärkta livsmedel som annars skulle slängas. På så sätt räddar Matsmart miljön låda för låda.

Och kunderna är mer som fans än vanliga kunder. Unboxing-videorna om Matsmarts paket svämmar över Youtube.

I podcasten eHandelstrender avsnitt #78 berättar Karl Andersson, vd och medgrundare till Matsmart, med stor öppenhet om e-handelsresan som krävt arbete långt in på nätterna, men också tagit honom ända till rundabordssamtal med miljöaktivisten som Al Goore.

Trots att Matsmart redan snurrar 300 miljoner kronor på årsbasis hävdar Karl Andersson att de bara är början på sin resa. Matsmart är den mest attraktiva idé han någonsin stött på och de har aldrig haft några problem att få tillgång till riskkapital.